Παρασκευή 24 Ιουνίου 2011

Λίγo πριν τις εξετάσεις..

Ξύπνησα από έναν φοβερό εφιάλτη. Ήμουνα η τελευταία που μπήκα στην αίθουσα. Όλοι είχαν αρχίσει να γράφουν. Θέση πουθενά, ούτε για δείγμα. Η σεπ με έστειλε απαξιωτικά κάπου παράπλευρα. Σαν θέση για τους θεατές μου φάνηκε. Χαμήλωσα το βλέμμα ένοχη, ήξερα ότι η δουλειά μου δεν ήταν αρκετή, ότι έπρεπε να είχα διαβάσει περισσότερο, πιο οργανωμένα, πιο εντατικά..
Η μια μου φίλη, η μελετηρή, μπροστά-μπροστά όπως ήταν αναμενόμενο, η άλλη, πίσω λοξά μου. Φαίνεται πως είχε καθυστερήσει κι εκείνη. Μου χαμογέλασε μοιρολατρικά, σα να μου έλεγε 'δεύτε τελευταίον ασπασμόν'.. Παρόλα αυτά, με είχε περάσει και εκείνη! Ήταν συνεπής...
Εγώ, πελαγωμένη.. Κάθισα στη θέση μου, δαρμένο σκυλί που ήξερε ότι είχε κάνει ζημιά, οι τύψεις βάραιναν στην πλάτη μου σαν τα γηρατειά στη συνείδηση του Καβάφη και πεισιθάνατες σκέψεις με πλημμύρισαν ως δεύτερος Καρυωτάκης... Η ώρα της αλήθειας είχε φτάσει και το μόνο που σκεφτόμουν ήταν πόσο μακριά μου φάνταζαν οι βαθυγάλανες αιγαιοπελαγίτικες θάλασσες του Ελύτη κι όλης αυτής της γενιάς που τα έβλεπε όλα αισιόδοξα και ρόδινα κι ωραία...
Έσκυψα να δω τα θέματα και τι να δω.. ήταν γραμμένα στο χέρι!! Ορνιθοσκαλίσματα, ούτε που μπορούσα να αναγνωρίσω χαρακτήρες! Τι θα έγραφα;;!!! Δεν καταλάβαινα λέξη!!! Κάποιος με τιμωρούσε, κάποια Θεία Δίκη που δεν όριζα.. Ήμουν καταδικασμένη...
Στο μυαλό μου έφτιαχνα πρόγραμμα για τις τελευταίες μέρες. Ξεκινούσα από.. Πέμπτη!! Η Πέμπτη όμως πέρασε, ήταν χτες!... Σήμερα Παρασκευή... Μια ολόκληρη μέρα χαμένη... Δεύτερη καταδίκη.. Άξια η τιμωρία μου...
Το ένστικτό μου χτυπούσε καμπανάκι συναγερμού μέσα στον ύπνο μου: Ξύπνα! Ξύπνα!! Έχεις αργήσει!!! Δεν υπάρχει Πέμπτη, ξημέρωσε Παρασκευή!!

 
Είχα αργήσει.. Σήμερα Παρασκευή ξεκινάει η τελική επανάληψη. Οι σημειώσεις έχουν ολοκληρωθεί, κεφάλαια 12 έως 14 ήταν τα πρώτα που ολοκληρώθηκαν. Όλα τα κεφάλαια μπορείτε να τα ανοίξετε και από την σελίδα "Σημειώσεις" όπου βρίσκονται με την σειρά.

Για όσους διαβάζουν από εδώ, να πω τι λείπει ακόμα:

Από κεφάλαια 11 έως 14 λείπουν οι δραστηριότητες, μπορείτε να τις διαβάσετε από το εγχειρίδιο.
Λείπουν επίσης σημειώσεις από Beaton και Κριτικά Κείμενα Μελέτης.
Να σημειώσω επίσης ότι όσα γράφτηκαν εδώ, ήταν πιο πολύ για δική μου χρήση, ελπίζω ωστόσο να φανούν χρήσιμα και σε άλλους. Καμία σημείωση ωστόσο δεν μπορεί να φτάσει το διάβασμα από τα ίδια τα βιβλία του ΕΑΠ. Για μένα, εκεί εστιάζεται όλη η προσοχή, οι σημειώσεις είναι απλά για να ταξινομούνται πιο εύκολα μέσα στο μυαλό μας, δεν αναπληρώνουν τη δουλειά που πρέπει να γίνει από τα εγχειρίδια - προσωπική άποψη πάντα.

Θέλω επίσης να πω δυο πράγματα για τις εξετάσεις.
Είναι δεδομένο ότι οι τελευταίες μέρες πριν την εξεταστική είναι η πιο δύσκολη περίοδος της ακαδημαϊκής χρονιάς. Όλα τότε θα γίνουν που θα αλλάξουν το πρόγραμμά μας, την αυτογκέντρωσή μας, την ηρεμία του μυαλού μας. Όλα θα μας φταίνε και όλοι, ό,τι συμβαίνει τριγύρω θα είναι λες και συνωμοτεί εναντίον μας, εναντίον του προγράμματός μας, σα να είναι συνεννοημένα να κάνουν το παν για να μην περάσουμε.. κι αυτή η ύλη που δεν λέει να τελειώσει!..
Όμως!
Όλα ξεκινούν από την ίδια αφετηρία, το μυαλό μας. Εκεί πρέπει να το αφήσουμε να λήξει. Μην τρελαίνεστε στο άγχος, μην του επιτρέπετε να σας κάνει ό,τι θέλει εκείνο. Εσείς αποφασίζετε, εσείς έχετε τον έλεγχο! Τίποτα δεν κάνετε περισσότερο από το να μπλοκάρετε οι ίδιοι τον δρόμο προς μια σωστή προετοιμασία αν το αφήσετε ανεξέλεγκτο.
Η σωστή προετοιμασία δεν είναι μόνο διάβασμα, είναι και η καλή ψυχολογία. Και τα δύο απαιτούν δουλειά από εσάς για να λειτουργήσουν σωστά. Διαβάστε, κάντε το καλύτερο που μπορείτε να κάνετε, προσπαθείστε να είστε όσο μπορείτε ειλικρινείς με τον εαυτό σας αφήνοντας στην άκρη δικαιολογίες και κανακέματα και ρίξιμο ευθύνης στους άλλους και στην άτιμη κακούργα ζωή κτλ., γιατί για σας το κάνετε, για κανέναν άλλον, και ξέρετε τι χρειάζεται για να πετύχει, το ξέρετε αυτό! Από κει και πέρα, αφήστε το να πάρει τον δρόμο του, η δική σας δουλειά έχει τελειώσει!
Κάντε ό,τι είναι να κάνετε και όλα θα πάνε καλά!

Τις ευχές μου σε όλους, καλό κουράγιο, καλά αποτελέσματα και καλό καλοκαίρι!

Ευαγγελία


 

2 σχόλια:

Margo είπε...

Οι πιο σημαντικές οδηγίες επιβίωσης αυτές που αφορούν τις εξετάσεις. Το διάβασμα μόνο δεν αρκεί, γι αυτό και είναι τόσο σημαντικές.. δείχνουν μια ολοκληρωμένη εικόνα της προσωπικότητας.
Καλή επιτυχία Ευαγγελία μου:)

Ανώνυμος είπε...

@ Margo

Εξαρτάται φαντάζομαι από το τι θέλει να αποκομίσει ο καθένας μέσα από αυτή την εμπειρία.

Καλό σου βράδυ, Margo!