Τρίτη 27 Σεπτεμβρίου 2011

Καλή χρονιά με ΕΛΠ 22 - Ημερολόγιο Πορείας 1

Η θεματική ενότητα της Ελληνικής Φιλοσοφίας και Επιστήμης (ΕΛΠ 22) έχει τη φήμη της πιο δύσκολης ενότητας στο ΕΑΠ. Όσοι την έχουν κάνει την χαρακτηρίζουν ως το Βατερλώ της σχολής. Είναι η ενότητα όπου μένουν οι περισσότεροι στις τελικές εξετάσεις και η ενότητα στην οποία οι περισσότεροι απογοητεύονται από τον βαθμό δυσκολίας και εγκαταλείπουν τις σπουδές τους.
Έχοντας ολοκληρώσει έξι θεματικές, μου είναι πλέον εύκολο να οργανώσω το ξεκίνημα της ακαδημαϊκής χρονιάς και επειδή μποστά μου βρίσκεται αυτή η περιβόητη πρόκληση που λέγεται ΕΛΠ 22, αποφάσισα να κρατήσω ημερολόγιο online, προκειμένου να βοηθηθούν όσο γίνεται περισσότεροι (και εγώ φυσικά) και να ολοκληρωθεί η ενότητα με τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα.

Έχουμε λοιπόν και λέμε:

Το δέμα με το διδακτικό υλικό της ενότητας το παρέλαβα χτες. Βάρος δέματος: 2,885 kg. Δύο τόμοι, ένα συνοδευτικό βιβλίο (του Vegetti), ένα cd (είναι το ΕΔΥ που υπάρχει στο χρονοδιάγραμμα και σημαίνει Εναλλακτικό Διδακτικό Υλικό), η επιστολή και τα παροράματα. Άνοιξα το δέμα μου, άπλωσα το περιεχόμενο στο γραφείο μου και ξεφύλλισα επί τροχάδην τα βιβλία για να πάρω μια πρώτη γεύση. Είμαι τυχερή, γιατί στο σπίτι έχω τον δικό μου προσωπικό χώρο, ένα δωμάτιο με όλα μου τα πράγματα συγκεντρωμένα. Είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει έστω μια γωνιά μέσα στο σπίτι, όπου θα έχετε συγκεντρωμένα ό,τι έχει να κάνει με τη μελέτη σας. Αν δεν υπάρχει η δυνατότητα ενός δωματίου, φτιάξτε μια γωνιά στην κρεβατοκάμαρα. Είναι το δωμάτιο με την περισσότερη ησυχία και το θεωρώ ως την αμέσως επόμενη καλύτερη λύση. Δεν χρειάζονται πολλά: ένα τραπεζάκι, δυο ράφια, ένα πορτατίφ. Θα ξέρετε όμως ότι είναι η γωνιά σας και πως ό,τι χρειάζεστε θα το βρείτε εκεί.

Όσο καιρό περίμενα το πακέτο, παρακολουθούσα την ιστοσελίδα του ΕΑΠ. Έχουν ήδη αρχίσει να αναρτώνται όλα τα χρήσιμα που πρέπει να έχουμε για την φετινή χρονιά: χρονοδιαγράμματα, ΟΣΣ, ύλη εξετάσεων κτλ. Εκτύπωσα το χρονοδιάγραμμα και το κόλλησα στο φύλλο της ντουλάπας του δωματίου μου (από την έξω πλευρά για να το βλέπω συνέχεια). Αναζήτησα επίσης το πρόγραμμα των ομαδικών συμβουλευτικών συναντήσεων (ΟΣΣ) και το επισύναψα χειρόγραφα πάνω στο χρονοδιάγραμμα, ώστε να είναι μαζί και σε κοινή θέα.

Όταν το σπίτι ησύχασε και τα παιδιά πήγαν για ύπνο, κάθισα στην ησυχία του δωματίου μου και ασχολήθηκα με τα παροράματα. Θέλουν αρκετή ώρα μέχρι να γίνουν οι διορθώσεις. Είναι το πρώτο που κάνω κάθε χρονιά, ώστε να ξέρω ότι διαβάζω τα σωστά μόλις αρχίσει η μελέτη μου.

Μόλις τελείωσα με αυτό, κάθισα και ασχολήθηκα με την ύλη των εξετάσεων. Έχοντάς την δίπλα μου, άρχισα να κυκλώνω στα περιεχόμενα των βιβλίων όλα τα κεφάλαια και υπο-ενότητες που θα έχω να διαβάσω για τις εξετάσεις. Το ίδιο έκανα και για το συνοδευτικό βιβλίο του Vegetti, το οποίο, είναι μεν εκτός εξεταστέας ύλης, το χρειαζόμαστε όμως για την εκπόνηση των εργασιών και την καλύτερη εμπέδωση της ύλης του εγχειριδίου.

Αφού το έκανα και αυτό, κοίταξα από το χρονοδιάγραμμα τι και τι πρέπει να έχει διαβαστεί
α) μέχρι την αποστολή της πρώτης εργασίας και
β) μέχρι την πρώτη ΟΣΣ.

Το διάβασμά μου θα ξεκινήσει από σήμερα. Προτίμησα να αρχίσω από τον Vegetti (κεφ.2 μέχρι την πρώτη ΟΣΣ) και να αφήσω για μετά το εγχειρίδιο, μιας και δεν γνωρίζω ακόμα το θέμα της πρώτης εργασίας, ώστε να ξέρω πού να εστιάσω περισσότερο την προσοχή μου. Ο στόχος είναι να προχωράω παράλληλα με το χρονοδιάγραμμα.

Η ενότητα είναι δύσκολη και είναι λογικό, αφού καταπιάνεται με έννοιες αφηρημένες και με μεγαθήρια όπως ο Πλάτωνας και ο Αριστοτέλης, όμως σκεφτείτε και πόσο ενδιαφέρον θα είναι να δούμε από κοντά τις προσεγγίσεις τους πάνω σε θέματα που μας απασχολούν και μας προβληματίζουν ως σήμερα. Με βοηθάει πολύ να βρίσκω το ενδιαφέρον στην κάθε ενότητα, ο λόγος που την κάνω και το τι θα κερδίσω από αυτήν, κάνει το διάβασμα πιο εύκολο και πολύ πιο συναρπαστικό. 

Καλά ξεκινήματα, λοιπόν, και καλή ακαδημαϊκή χρονιά!

Δεν υπάρχουν σχόλια: